Monday, August 29, 2011

Snipet Raya # 6: Dialog - dialog Hari Raya 2011

.

Dalam suasana petang hari memantai... di Melaka.




Sup Tulang Rusuk

A  : Cuba tengok sup tu, dah empuk ke belum ?

B  : Belum lagi ni, tak kecut lagi pun...

A  : Sampai esok pagi pun tak mengecut, namanya pun TULANG...




Serai Giling

A  : Serai ni kena ditumbuk baru wangi.

C  : Banyak fiber ni, sampai bila nak hancur kalau ditumbuk.

A  : Sampai agak-agak dah keluar minyak...

C  : Hah ! Itu bukan nak buat minyak serai wangi ke....?






.

10 comments:

tasekM said...

wah...
dah siap segala.
apa kes aku baru nk keluar pi cari daun kunyit nih...



.

Aku said...

TM,
alaaaa.... tak yah susah-susahlah nak masak kalau gitu...
ko pegi je beraya kat rumah org, mesti jumpa rendang punya...

AZANI said...

kau orang kat mana ni? jejak lah aku kat tg yang banyak agas ni....

Aku said...

Azani,
kami kat sini la... kat mana lagi...


Tas,
dah jumpa daun kunyit? pegila kat luar pagar rumah aku tu ada banyak kunyit liar....

AZANI said...

ingatkan dah berkonvoi kejam tinggi...esok ke?

Aku said...

Azani,
Raya kedua kut...

tasekM said...

konvoi eh...
pukul berapa nk gerak nih...?

ehem.



.

sepa said...

raya ke2 = merdeka day. jangan lupa pegang bendera masa konvoi... he3

AZANI said...

aku pegang baulu

Aku said...

TM,
alaa.... agak2 matahari dah redup kita org gerak la....


Sepa,
aku tak nak pasanbg bendera kat kereta, rosak cat kereta.. hahaha


Azani,

TasekMmmm.... Azani pegang baulu ko...

Hahahaa....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com