Friday, November 11, 2011

Tanam pinang rapat-rapat, agar payah puyuh nak lari...

.




Ada sesiapa yang nampak kerengga?


Aku akan berpergian dalam 2-3 hari. Mencari ketenangan. Mana tau anugerah yang tak ternilai itu ada di celah gunung atau di dalam gua (patigeni) atau di dasar lautan.

Atau aku temuinya dalam diri aku sendiri, cuma kaedah mencungkilnya perlu ada.







.

10 comments:

sepa said...

aku terbayangkan puyuh sebesar angsa.

apa2 hal, gud luck brader...

Aku said...

Sepa,
puyuh kalau sebesar angsa, dah boleh buat puyuh peking.... nest woooo....

tasekM said...

aku sambung pantun.

ku pinang2 tak dapat2.
ku pujuk2 ku bawa lari.

soalan aku.
ko bercuti ke siamkah...?

:p




.

Aku said...

TM,
hahahaa....

nak ikut?

tasekM said...

ah! dah pergi baru nak tanya nk ikut ke tak.

saje laaaaaa....


:p


.

Aku said...

TM,
nih nak aku bawak lari macam burung puyuh gak ke?

kakaka

tasekM said...

ah! dah ko larikan puyuh mana ntah ke siam tu baru nak ajak aku...?

bior la aku lari ke miri...

eh?


kikiki...

:p





.

Aku said...

TM,
ko berani la lari ke Miri..

Puyuh kat sana besor itik angsa!!!

kakaka

sepa said...

aku pun nak pantun tentang lari berlari nih :

cikgu kencing berdiri,
anakmurid kencing berlari...

:p

Aku said...

Sepa,
itu bukan pantun.. itu peribahasa.. kakaka

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com