Monday, December 5, 2011

Derita cinta...

.

imej: artsforhearts.org




Aku ingin dakap cinta,
dalam dada ada degup kencang bergema,
bergetar tak sabar mahu menerima.

Sayang,

Berikan aku cintamu,
agar tamat segala tangis sedu,
derita ini akibat merinduimu.





Wahhh..! Minggu ini rasa-rasanya nak buat tema cinta-rindu-dendam pula. Maklumlah, siang malam hujan turun. Asyiklah hujan. Walau matahari tegak bersinar, gerimis tetap ada.

Aku mulakan dengan kata-kata di atas itu.


.

15 comments:

tasekM said...

hujankah di sana...?

Aku said...

TM,
Malam tadi sepanjang jalan dari Melaka ke sini, gerimis tak henti-henti...

adalah 2-3 kerat jalan yang seolah-olah kontang sikit.

Sekarang kat sini mendung jer...

tasekM said...

aku tau.
musim hujan ko mmg gini, kan...?

hehe.



.

cheqna said...

jiwang tuuuuu
kat sini petang semalam stat hujan balik setelah 3,4 hari panas...

Aku said...

TM,
aku rasa aku ada terkena badi Katak Kuang...

bila hujannya asyiklah rasa nak menenggek atas orang... kakaka





Cheqna,
Kat tempat aku asyiklah gerimis-hujan-gerimis-hujan... nasib baik tak bajir.

buah kedondong said...

kat rumah semalam macam nak ribut.
hujannya setitik dua sahaja...

kat ofis, hujannya lebat!

Aku said...

BK,
aku tak perasan yang di kawasan rumah ko. tapi aku perasan yang di ofis. dgr sampai basah-basah meja...

ibundo said...

Orang kampung yang bekerja petani/nelayan selalunya ramai anak zam. Musim tengkujuh diorang tak dapat ke bendang atau ke laut.

Aku said...

Kakpah,
tak dapat ke laut, dia berladang kat rumah lak.. hahaha.

malam tadi pak mertua bergurau dgn mak mertua... dia kata, buat anak tak payah bayor. mak mertua kata balik, dah keluar kena la bayor seumur hidup... lawak orang tua kakaka

buah kedondong said...

kat rumah aku memangla tak nampak meskipun ko teropong dengan binokular sekalipun...

kat meja, sampai lenjun semua dokumen aku!

Aku said...

BK,
sib baik tempias tak sampai ke sebelah... kalau tak, aku boleh tanam taugeh kat meja aku lak...

AZANI said...

payung dah ada?

Aku said...

Azani,
tak perlu... biarlah basah, lecak,lecah... main lumpur sama-sama dalam hujan.. best! Kecah-kecah bunyinya...

sepa said...

eh. ko nih Dino. Dino, Dino...!!!

*musim hujan camneyh, aku mao layan blue...!

Aku said...

Sepa,
apa layan lak... hayati 3D terus la..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com