Wednesday, February 15, 2012

Kesedapan dan kelazatan dunia...

.




Cara penyedian:-

  • Pecahkan 2 biji telur ayam kampung yang separuh masak tapi kuning telurnya masih cair.
  • Masukkan telur-telur tadi ke dalam nasi lemak yang masih panas
  • Gaulkan



Perghh...!!! Syorga...!





.

15 comments:

cheqna said...

iwan suka ngat makan cam gini
huh..cheqna tak leh telan

Aku said...

cheqna,
sedapppp... cubalah.....
lemak berkrim weh..

tasekM said...

aku.
telur setengah masak tak mkn.
kalau 3 suku aku mkn.
kuning keras2 sikit.
cair no aku nk muntah.


.

Aku said...

TM,
ceh.. itu pun tak larat.
belum lagi suh telan telur mentah.... hahaha

SM said...

weh, telur macam ni sedap makan dengan roti bakar kosong. pergh, meleleh air hidung...

Tijah said...

aku sama mcm tas.

Aku said...

SM,
Hah, tu pun sedap... kena dengan kopi O pahit... perghhh...




Tijah,
aku sampai sekarang tak tau macam mana nak buat kuning telur tu keras tapi putihnya masih berair....

Tijah said...

boleh. cuba ko cr kat youtube cara buat poached egg.

Aku said...

Tijah,
ooo... wokeh. nanti aku cari...

sepa said...

poached egg tuh bukanke telur fresh (yg br belum lama keluar dr vontot ayam), dipecah dan masak dlm air mendidih yg dibuh sikit cuka.

*aku tgk criter Julia&Julie... hehehe

Fadhilah Maarif said...

tak hanyir ke tu?
saya tidak lalu...hanya makan
telur yang benar-benar masak.

Aku said...

Sepa,
aku tak tahu.. aku tak pandai bab telur menelur ni.... hahahaha




FadhilahM,
errr.. ada bau sikit la tapi kelazatannya mengatasi bau hanyir tu... kakaka

kucingorengemok said...

nasi lemak bebas sambal?

syazwani yatim said...

nym2.
cam menarik..

Aku said...

KOG,
Sambal ada kat atas sikit dalam gambar tu... sambal jadi penyedap telur tu...



syazwani,
Cubala... tapi pastikan nasi lemak itu panas-panas supaya telur akan tersalut pada nasi lemak tu... sedapppp....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com