Saturday, February 18, 2012

Sekalli tu, dia makan nasi 'Arab daaaa....

.




D'Arab seksyen 7, Shah Alam. Di sekitar Shah Alam ini ada beberapa francaisnya, termasuk di kantin Masjid Negeri Shah Alam (Masjid Biru) tapi aku belum cuba yang di situ kerana masih baru dibuka (dalam 3-4 bulan).


Dalam banyak-banyak nasi Arab yang pernah aku makan, aku suka nasi Arab D'Arab Cafe ni. Walau pun orang kata rasanya 70% sahaja menghampiri menu nasi di negeri Arab yang sebenar tapi resepinya memang ngam dengan tekak Melayu-CIna-Jawa aku ni. Ada kawan-kawan kata yang di PJ dan Sri Hartamas lagi Arab daripada Arab dan harganya pun harga antarabangsa. Aku tak pernah cuba jadi aku tak tahu.


Hidangan sepinggan besar tu untuk dihadap 4 orang. Aku dengar-dengar kalau Pak Arab memang sepinggang besar tu untuk dihadapnya seorang. Macam manalah agaknya perut dia tu. Mungkin macam perut Unta.





.

7 comments:

SM said...

perut unta tu yang macam perut diorang kot... al-maklum la, negara panas. jadi makan pun kena la balun cukup-cukup.

tasekM said...

ko jgn nak mengata arab no...
aku syak.
ko pun sebat sepinggan tu kan...?

:p





.

sepa said...

sudu pun besor nar. :p

Water Lily said...

Aku tak sanggup. Separuh pinggan pun belum tentu habis .


Seriyes!

Aku said...

SM,
aku syak juga begitu... kakakaa



TM,
satu pinggan tu kami kongsi 4 orang...

tapi aku kongsi dengan orang pompuan yang berdiet tak makan banyak... keh keh keh



Sepa,
itubukan sudu... itu senduk nasi... hahaha



kak Lily,
aku pun tak habis kak, aku sebat lauk jer....

gadisBunga said...

kalau pak arab order nasi goreng kampung kita, agak2 kene order pat kali kot baru kenyang?

Aku said...

GB,
hahaha.... setalam dia hadap soranglah aku agak....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com