Friday, April 20, 2012

Biarlah rahsia...

.

Sesuatu yang rahsia biarlah kekal rahsia.
Tak perlu dicangkul, digali. Tak perlu. Tak.
Tak payah ditanya, diekori. Tak payah. Tak.
Biarlah yang kita dapat lihat ialah resepi kejayaannya.
Bagaimana ia berjaya hidup dalam kehidupan yang diimpikan oleh majoriti orang.






Yang aku nampak pada ketika itu hanyalah perkataan 'recipe'. Perkataan 'secret' terlindung dan kekal rahsia. Kemudian aku nampak tanda amaran 'tak dibenarkan merokok' berbentuk simbol. Aku hanya faham simbol begitulah. Tak tahulah kalau ada maksud lain yang 'rahsia'. Jika benar itu tanggapan aku, membawa sebatang rokok yang masih menyala dan berasap TANPA menghisapnya mungkin tak salah. Begitukah?


Bukan. Membawa sebatang rokok yang masih menyala dan berasap tidak dibenarkan kerana simbol itu menunjukkan tanda rokok yang sedang menyala dan berasap. Perlu matikan dahulu rokok tersebut sebelum boleh memasuki premis.


Tanda amaran itu tak ada simbol yang mewakili wajah orang atau pun mulut orang. Bermakna, menghisap rokok dibenarkan?


Bukan juga. Yang dibenarkan ialah menghisap rokok yang tidak menyala dan tak berasap. Rokok jenis apakah itu? Tak mengapa, biarlah rahsia. Yang tak rahsia ialah resepi kejayaannya... jadi, tak perlulah digali atau ditanya rahsianya. Tanyalah resepi kejayaannya. Pasti akan diberitahu kerana resepi kejayaannya bukan lagi rahsia...



Jadi, maksud entri ini ialah.... errr.....


.

9 comments:

ckLah @xiiinam said...

ckLah faham maksud entri ni, tapi......biarlah rahsia.



:-)

tasekM said...

banyak maksud n3 ni.
ada yang lurus.
dan.
ada yang mintak siku.








morningggggggg...

:D

.

sepa said...

aku nak sambung dari, errr...


*errr... kontrak buat sigboard 'dilarang merokok',
siapa yg dapat.?!
bulih bagi kat aku.

oya, resipi kejayaan rambut aku gugur satusatu
adalah, apabila berjaya menghabisbacafaham
setiap paragraf yang ko sampaikan...
*(aduuuusss, peninpenin...)

gud mownixk.

:D

secangkir madu merah said...

Merokok dan asap rokok adalah dilarang sama sekali... Nak tau kenapa? Jangan kau tanya kenapa, kerana jawapannya pasti biarlah rahsia...

secangkir madu merah said...

Merokok dan asap rokok adalah dilarang sama sekali... Nak tau kenapa? Jangan kau tanya kenapa, kerana jawapannya pasti biarlah rahsia...

Aku said...

Cklah,
oh ye..? ok.. biarlah rahsia... hahaha




TM,
morninggggg.....
kalau boleh aku nak tau yang bab mintak siku tu.... keh keh keh...




Sepa,
Tak ada ke yg nak tanya bab menghisap rokok tanpa berasap nih?

hahahaha




SMM,
kalau gitu biarlah rahsia.... kerana kalau dah jadi maklumat mesti tak best kan?

sepa said...

rokok tak berasap tuh,! rokok elektronik-kan.
kat sini ada mamat yg beli rega rm50 kot. sebulan
jugak la dose dia.

:p

ASH said...

TM,
SIKU jer dia nih...

Aku said...

Sepa,
aku pun pernah.... tapi org kata banyak bahayanya sebab dos nikotin tu tak boleh dikawal... dah ke situ pulak.. hmmmm....


Ash,
whoaaa.... batu api...
keh keh keh

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com