Tuesday, May 15, 2012

Sekadar susunan batu, besi dan kayu....

.

Apabila kita beli sesebuah bangunan yang besar-besar, sebesar aset bekas kepunyaan khazanah milik negara misalnya, kita perlu bersikap seperti pemilik bangunan yang baharu. Itu sudah mesti kerana untuk memiliki bangunan sebesar aset bekas kepunyaan khazanah milik negara memerlukan modal yang besar.


Tetapi, kita juga perlu sedar bahawa bangunan yang besar tersebut bukan sekadar susunan batu, besi dan kayu. Ada manusia dan burung dan kucing dan anjing turut menghuni.


Kalaulah kita masuk seperti seorang koboi, kita pasti akan mendapat tidak lebih daripada susunan batu, besi dan kayu kerana penghuninya akan keluar mencari bumbung yang baru.


Percayalah...






.

8 comments:

tasekM said...

ni ko cerita di-ar-bi eh..?

:D



.

sepa said...

ko dah pindah masuk ke, bang.?!

:)

buah kedondong said...

biarlah aku jadi tikus-tikus lorong di bangunan sepi itu

Aku said...

TM,
Ha-ah... huhuhuhu




Sepa,
belum ambik kunci lagi...
tak tau nak pipndah ke tak ke rumah tu... kalau cash flow berat sangat, aku jual je balik...



BK,
hati2.. sebab ada jenis manusia yang suka panggang tikus-tikus lorong sepi tu... keh keh keh

gadisBunga said...

bumbung baru ada jual kat kedai. :D

Aku said...

GB,
.... malas pulak nak pindah randah ni... hisss...

haniaiman said...

AKU TERKOMPIUS KEJAP..HAIPPP

Aku said...

ladyD,
memang tak boleh tulis terang2an .... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com