Saturday, February 9, 2013

Caught Red Handed...!

.

Bukti apa lagi?





Tapi aku dapati sudah kurang fenomena najis berlambak di sekeliling rumah aku. Aku syak tuan kucing itu (yang jumlah kucingnya ada 3-4 ekor) sudah ambil tindakan sewajarnya. Mungkin dia sudah sediakan jamban untuk kucing-kucingnya. Mungkin juga dia ambil inisiatif itu setelah jiran-jiran lain pun memasamkan muka dengannya. Aku tak masam muka, aku tetap manis dan comel. Buat apa nak masam-masam sedangkan kita perlukan pertolongan dia untuk kawal salah laku kucing-kucingnya.




.

14 comments:

cik chinta said...

ohh...try simbah air kat area tu..kucing kan x ske tpt basah2

waterxcolour said...

taik dia panjang-panjang.

sepa said...

ko nih tak senonoh betul.! adaka patut ambik gambar kucing tengah meneran taik... hehehe

Tijah said...

Kat rumah aku pun sama. Jiran sebelah tau bela je pastu kucing berak merata2. Stress betul bukak pintu belakang bau masam. Depan pun sama.

fifie said...

Aku pelik dengan orang yang reti bela binatang tapi lepas je berak merata. macam orang dekat rumah aku, bela kerbau dengan lembu. Bayangkan wey kerbau tu punya taek besar mana. hahaha. habis gua punya tayar kereta.

Nizam.Ariff said...

cik chinta,
2-3 jam lepas tu, air pun kering.... lepas tu dia datang dan berak lagi... hahaha


waterxcolour,
aku rasa dia ni spesis kuat makan kut..



sepa,
sebagai bukti.... bukti jelas dan sahih, siap ada kalung di leher kucing tu... hahaha



Tijah,
tu laaaaa Tijah Oooiii!
aku dah tak tau nak buat macam mana... tanam tangkal boleh tak?

Nizam.Ariff said...

Fifie,
Kerbau lembu???!!!!

Lagi BESAR punya masalah tu. Nak baling dengan kasut pun belum tentu dia nak lari... silap2 dia kejar kita balik...

rupa-rupanya ko ada masalah lebih BESAR...

amn said...

mujur kucing ,kalau lembu kerbau macam dak fifie tu payah gak...tapi dia tak ada masalah kucing kan?

tasekM said...

pergi perambat.

Kniedaz said...

Huh...nyampah ngan spesis tuan kucing yg bela tapi tak jaga ni

Ellie Mariana Abdullah said...

Aku bela kucing tapi aku jaga elok2. Aku letak pasir dalam bdkas supaya x ganggu jiran.

Hari2 abg kau la tukang angkut & bersihkan ha ha..

Tapi masalah lain pulak. Jiran aku dakwa kucing aku makan burung dia yang harga ratus2 pulak tu.

Haih!

Jna marcello said...

hahahaahhhahahhah
lawakkkkR!!!

after this minx laa tuan punya kucing bayar fee toilet..kekekkeke

#org kata kan klau nampak kucing nak buang aiq besar kita jari hantu kanan tarik jari hantu kiri..so dye akan terbantut buang aiqqq besarr tu..tp mcm kejam sgt x??

selamat mencuba...

Nizam.Ariff said...

azani,
syukurlah bukan lembu yang angkara. kalau rumah mak kat kampung, malam2 lembu makan pokok bunga.. pagi2 tinggalkan tahi je berselepuk... hhaha



TM,
tak larat nak perambat. lutut org tua cepat longgar...



kniedaz,
buat masa ini aku nyampah kat kucingnya je, belum nyampah kat tuannya...



waterlily,
burung dalam sangkar, mana boleh kucing makan... kalau burung dia lepas bebas, nasib burung tu la.... sapa suruh tak pandai terbang.... hahhaa



Jna,
Hah?
camner tu? Aku tak pernah tau pulak ada petua macam tu. yang aku tahu, tarik ekor dia je.....

ASH said...

kikikiki..
.
.
.
aku tak nak kata apa apa
.
.
.
aku nak gelak jerr..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com