Friday, November 7, 2014

Bebas untuk memilih hidup kita...

.


Sampai bilalah nak dapat rilek-rilek setiap pagi dan petang agak-agaknya...


Kebelakangan ni kerap juga aku terfikir mahu hidup seperti orang yang dah pencen...masa lapang dan terluang, boleh tentukan aktiviti apa yang nak dibuat. Tapi, aku tak mahulah berumur orang pencen juga!

Bagaimana agaknya?

Aku ada bertanya pakcik-pakcik yang dah pencen, ramai mereka yang bertahan selama 1-2 tahun sahaja, kemudian mereka kembali bekerja! Bukan kerana wang sangat tapi demi mengisi masa terluang. Mereka bukan full-timer. Mereka buat kerja-kerja sampingan - advisor, trainer, ajk itu ini dll.

Pesan mereka "If your brain stop working, so does your heart stop beating."

Alamak!!!

Takpe, ada banyak aktiviti yang boleh menggerakkan minda...memancing err...memancing....err...kedai kopi...err...mengaji...err....

Tak kisahlah, asalkan aku boleh rancang sendiri apa yang aku nak buat.

Tapiii....sebelum itu, bersarakan dulu semua hutang-hutang...


Apa plan?




.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com