Thursday, December 18, 2014

Tewas...lupus . pupus

.



Mengalah bukan kalah..

Pergi bukan lari...



Terngiang-ngiang bait-bait itu di telinga
Terasa menusuk dalam, sungguh
Masalahnya aku tak tahu, kenapa
Umpama gelap tak bersuluh

Adakalanya tak perlu lawan terus lawan
Maruah tak bercalar kerana maruah tak berjasad
Kadang-kadang ego yang lebih sawan
Padahalnya pada akal patutnya ijtihad

Manusia.....dunia....
Beginilah...
Bertabahlah aku.






.

13 comments:

CikAnie said...

kata2 puitis penuh makna,, tak semua orang ada idea sebegini,,

aizamia3 said...

.. diam bukan bererti menerima..

Nizam.Ariff said...

Cik Anie.
Sikit sikit tu boleh la....tak ada apa2 pun...;)


Aizamia.
Ya....bagus juga tu...
Silence does not mean consent...

CiKPuaNLawA said...

bang Nizam,

bila bait2 ini mengingat kan saya pada seseorang...

saya doa kan moga terbuka pintu hati nya menerima Qada dan Qada Allah...
In Shaa Allah..

ikhlas bibir ..
bukan ikhlas dari hati...
kan mengungkap beribu keji..
yang di ingat sampai mati..
padah hati meracun diri..
tiada bahagia yang merana hanya diri sendiri...

Nizam.Ariff said...

CPL.
Aku tak tau nak kata apa....
Aku aaminnkan shj ya....boleh?

Daddy Ziyyad said...

Harimau Malaya tak akan mengaku kalah :)

Nizam.Ariff said...

Daddyz.
Kita tgk nanti caner.....;)

Etuza Etuza said...

asalam nizam terima kasih follow blog Etuza ya...jenguk blog anda sajak bagus tu

Nizam.Ariff said...

Etuza.
Terima kasih...sharing caring..

cik kaki ketawe said...

mungkin kadang2 kita perlukan masa untuk diri sendiri, sebab itu pergi bukan bererti lari
tapi untuk mencari diri sendiri...
wlpun maruah tak berjasad tapi jasad agungkan maruah...

p/s : bab2 sajak ni memang kalah lah sy bro nak memahami nye, hikhik

Nizam.Ariff said...

CKK.
Mencari diri sendiri....hmmmmm...menarik.
Mencari walau pun tak hilang ke mana...

ewanthology said...

mendalam maksudnya ni

Nizam.Ariff said...

Ewan.
Klu fikir sgt, dalam lah jadinya...xpe jgn dalam2 sgt

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com