Wednesday, November 2, 2016

Buah apa ni?

.

Ada seorang kawan bagi foto buah macam Cempedak Hutan (???). Katanya ia sedap dan manis, baunya macam cempedak.








Aku rasa macam pernah nampak...pokoknya besar, kalau tak silap. Tapi tak tahu pula boleh dimakan...




.

8 comments:

SmBotak said...

buah tarap, ada banyak kat sabah. sama level dengan durian sebab buah ni tak boleh bawak masuk bilik hotel. bau kurang kuat banding durian tapi agak tajam. banyak tumbuh kat hutan.

Nizam.Ariff said...

SMbotak.
weiii....kemana menghilang? Senyap je...

Patutlah tak biasa nampak kat semenanjung.

cinta said...

Tiba2 rasa nk try.

Nizam.Ariff said...

Cinta.
Jom try...... mana nak carik kat sini?

SmBotak said...

kat sini buah ni dikira rare, nama pun ramai yang tak tau. kalau jumpa pun mungkin jauh ke dalam hutan sana. dan nama mungkin berbeza. tapi kat sana, buah ni orang tak pandang pulak, kurang nilai di mata sampaikan ada yang kata ini buah makanan monyet. ini apa yang aku dengar la...

ada ni hah, baru habis menaip komen! hehehe...

Nizam.Ariff said...

SMBotak...
Ooo.. aku dah agak. Ada sekali tu aku ada nampak buah ni jatuh kat jalan bersimen di dalam zoo Melaka. Bila aku dongak ke atas, pokoknya besarrrr... daun lebar mcm tampi dan banyak monyet sedang bergayutan. Aku syak hantu raya yang tanam!

Lady Windsor said...

haaa aku baru nak kata macam pernah tengok tapi buah apa ya...ko try ke rasanya? best tak? ada mcam buah cempedak tak?

Nizam.Ariff said...

LDW.
Tak pernah mkn... takut mabok....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com