Wednesday, May 28, 2008

Jalan2: Saki baki Tiram Mr. Bean?



Keliur aku tengok Tiram tu.
Dah dekat empat tahun aku tak sedut Tiram. Banyak kali aku sedut siput sedut je.
Kakak Gebu tu dah dekat 3 kali berulang ambil Tiram. Dia suka Tiram, katanya. Dia letak tabasco + jus lemon, lepas tu dia kacau-kacau dengan garfu perlahan-lahan. Lepas tu, dia sedut dari bucu. Itu ok lagi. Bila Tiram dah masuk dalam mulut, dia jilat lendir-lendir Tiram pada bibirnya. Itu NG...dan aku mula berfantasi yang bukan-bukan tentang Kakak Gebu tu.
"Akak." Aku tegur masa dia letak Tiram seterusnya dekat bibir.
"Akak tak ingat ke kat Tiram yang Mr. Bean makan?"
Kakak Gebu terhenti. Dia jeling kat aku...aku pindah ke kerusi lain.
--------
"Lu jangan cakap itu macam la" Cina JB agak marah kat aku.
"Gua cakap betul, gua tak boleh tengok lu punya bola". Sengaja aku guna gua lu gua lu, biar nampak kerek.
"Lu tengok diam-diam la, haiiyoh!"
"Tak boleh, gua tengok mesti stim punya, manyak sedap ooo.." Aku angkat ibu jari.
"Apa pasat lu stim?"
"Lu makan bebola ikan, mesti kasi steamboat maa...baru manyak sedap"
"HAIIIYOOHHHH!"
Aku tukar ke meja lain.
.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com