Friday, October 17, 2008

Jalan2: Aku bukan subjudice.

Maaf. Aku bukan bermaksud untuk tidak berterus terang.
Aku tidak boleh berterus-terang.

Semalam.
Selama dua jam di Balai Polis Seksyen 11, aku menyelami fikiran akak-akak anggun beruniform biru. Manis-manis. Jaga badan dengan berkawad agaknya. Tak payah beli ramuan ajaib beratus-ratus ringgit untuk jaga badan.

DSP, ASP, Superintendant.... tergerak juga hati nak tanya, siapa ketua balai? boleh hantar kawad guna balai polis lagi tak? pistol kat pinggang akak tu ada peluru ke?

Banyak lagi nak tanya. Sekarang masih dalam bulan Raya tapi kenapa tak nampak ketupat riben warna-warni tak bergantung? kenapa tak ada pasang lagu-lagu raya? kenapa tak nampak kuih semprit atau batang buruk atas meja?

Dan lagi, aku nak tanya Sarjan tu, tak pening ke kepala dia asyik nak selesaikan masalah orang? Siapa yang nak selesaikan masalah dia? kesian....





.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com