Friday, March 6, 2009

Jalan2: Kencan pun kencan la...

Pada mulanya, aku dah nampak kat rumah Tok Rimau. lepas tu, aku nampak kencan dimana-mana sahaja. Akhirnya, bila masuk rumah Waterlily, aku tak sanggup tak menyahut sahutan Waterlily. Dia mungkin nak tahu fantasi-fantasi aku.

Maka aku, seperti nama di atas, punyai pelbagai fantasi yang liar-liar. Tapi, aku cuma sisipkan yang jinak-jinak sahaja... dan ringkas:

1. Aku nak sangat berlayar kat laut mediteranean, atau laut merah atau laut mati. Waktu tu, hanya aku yang terapung atas laut-laut tu. Mentari panas tapi aku tak panas. Sambil memegang cengkerang siput putih yang besar, aku duduk bertafakur dan minda berfikir, dan berfantasi seperti no. 2:

2. Aku nak berhenti kerja sebelum cecah umur 45 thn. Aku sekeluarga akan pergi dari satu negara ke satu negara, dimulai dengan negara belah timur, untuk melihat dan memahami budaya dan cara hidup orang lain, mana tahu kalau-kalau aku boleh dapat begini:

3. Kalau-kalau dalam perjalanan tu aku jumpa kuasa sakti yang mampu aku gunakan untuk menenggelamkan seluruh Israel dalam sekelip mata, semua orang, tak kira walau budak baru merangkak sekali pun, asalkan dia ber bin atau bintikan israel, biar mampoos, aku peduli apa.

Cukup... fantasi aku selanjutnya bukan kencan jenis yang terkinja-kinja dengan rosy dan pinky, bersama musik-musik romantis, atau musik-musik bertenaga tinggi, di puncak gunung berkabus atau salji putih yang sekejap-sekejap melekat pada rambut pasangan-pasangan-pasangan-pasangan [ada 4] fantasi aku... itu bukan aku.

Fantasi aku selanjutnya lebih kepada .... ump..err.. ump.... tak yah le tahu...

Hahaha...


.

4 comments:

tasikmerah said...

laut merah dgn tasik merah sama tak bang? ha ha.


.

Nizam.Ariff said...

TM,
Dia punye kelok pantainya berbeza, rasa airnya pun lain. Tapi, kedua-duanya masih air. ya,sekadar air.... hahaha

Water Lily said...

Aku rasa tag ni yang paling hit dan dijawab oleh ramai orang. Ko jawab 2 kali hahaha!

Nizam.Ariff said...

waterlily,
Ntah kenapa yek? org mmg suke berfantasi kut...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com