Monday, June 29, 2009

Kerja pancut air dan adjust lubang, sape nak keje ini?

.


Aku leka memandang lelaki bertubuh sasa itu. Lelaki itu khusyuk meng 'adjust' pancutan air mengikut kehendak pelanggan. Air yang terpancut itu perlu mengikut trajektori dan pada sudut tertentu, baru boleh kena sasarannya. Itu tugas dia.


Awal minggu lepas, aku berkesempatan melawat kilang. Aku tertarik pada satu proses yang dibuat oleh Abang La di situ. Bila komponen kecil yang dipanggil 'nozzle' itu siap di pasang, pemeriksaan kualiti perlu dilakukan sebelum di hantar kepada pelanggan.


Mudah. Kerjanya asyik memancutkan air dan adjust lubang. Pancut dua tiga kali lagi untuk konfem, lepas tu siap!











.

19 comments:

ijad said...

itu pun kerja juga...janji dapat duit...

AZANI said...

ok lah,err ada kosong tak?aku nak apply.

kakpah said...

macam sonang jo kojo tu

Nizam.Ariff said...

Ijad,
Aku tak tau dia dapat gaji atau tak. Lemah semacam je aku tengok bangla tu.

Azani,
Yang itu mungkin dah penuh. Tapi, ada keje pancut air lain... kontrak siram pokok bunga sekitar kawasan pekan dan majlis daerah.. hahaha

Kakpah,
Senang. Tapi leceh. Bayangkan sehari kena buat 300 kali. Kalau sebulan? Kalau setahun? Boleh jadi biol dek bosan. Kebanyakkan org perlukan cabaran dalam hidup, baru hilang rasa bosan. Agaknya, itu sebabnya Tuhan sentiasa beri dugaan atau ujian, salah satu sebabnya sebagai motivasi untuk hidup.

tasikmerah said...

asal kerja yg bunyi2 mencarut dak azani mmg minat!










larikkkkkkkkkkkk

Nizam.Ariff said...

TM,

Azaniiiiiiii!
TM kutuk hang...

addyaholix said...

pancut dan adjust lubang?

ok bang. aku tak masuk campur.

Insyirah said...

Macam addy gak, tak mau masuk campur. Sekadar tinggalkan jejak je.

AZANI said...

Nizam.A:sekarang dia kutuk, nanti aku balik taruk bedak banyakbanyak, baru dia tao, ala tm,kita tahu kita bukan KM melaka.

ashley said...

Tm,
Dak azani 'handal' kut segi ni..
ha ha ha..
Dak addy buat buat 'blur' lak kali ni..
ha ha ha..
Dak Nizam..dah memang dasar sejak azali lagi cam gitu..ape nak buat yor lantaknye leeeh..
Cikgooden tak dek pulak..mesti dok ghalit mengisi raga derian tak habis lagi!haih..

addyaholix said...

kak ashley,
bukan buat-buat blur. kalau dilayan saya takut makin menjadik nanti. haha!

ashley said...

Nizam,
addy lak kutuk kamu.
....melalui aku!

hasut hasut...
ha ha ha

AZANI said...

Nizam.A:kajang tuan kajang berlipat, kajang hamba mengkuang layu,dagang tuan dagang bertempat, dagang hamba terbuang lalu,depa tag team lagi Nizam.A, aku sengap jelah....

Nizam.Ariff said...

Addy,
Ececeee... mulus le tu... hahahha

Insyirah,
Aku mana ada carut. Siap aku kasi gambar untuk menerangkan segalanya.

Azani,
Bior macam tepung gomak... hahaha

Ashley,
Aku cerita yang betul... habis tu, dah memang tu nama kerja nye, aku nak tulis macam mana lagi?
(Alasan) hahahaha...
Cikgooden tengah kira duit durian...


Addy,
Maih la layan I... I relakan you.. auw..auw! Hahaha


Ashley,
Mana ada kutuk aku. Dia maksudkan si TM tu. kan Addy kan?

Azani,
Wooitt... jangan tingalkan aku sorang-sorang. Kalau runtuh kota Melaka, mari sama-sama kita dirikan yang baru, papan dari jawa kita bawakan. Betis demi betis, peha demi peha. Namun tak Melayu Hilang di dunia.

Bersatu kita teguh, bercerai... itu hal masing-masing la.. hahaha

addyaholix said...

kak ashley,
tikam belakang nampak. haha!

bang nizam,
kau jangan bang. nanti kau yang tak terlayan nanti. muahahahaha!

dan aku tak kutuk kau ataupun kak tasik. aku takut nanti aku yang menjadik-jadik. haha!

Nizam.Ariff said...

Addy,
Aku suka kalau menjadi-jadi, boleh aku letak adsense lepaih ni...hahaha

ashley said...

Tulongg..
aku tak rela ADSENSE meletakkan papan iklannya di sini..
takleh bayangkan apa yang akan diiklankan.

Addy,
Dak Nizam tu dah gigil gigil rayukan kau tuu..
siap auw auw lagi tuuu.
....
uikkkss..
I kensel nak beriparkan Dak Addy ni.
jadi TM,
masih ada harapan lagi kita berberas..

addyaholix said...

kau buat saham aku jatuh la bang. cepat buang yang auw auw tu. haha!

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Orang lain letak elok je. Dia letak iklan yang bukan-bukan ke?


Addy,
Ok. Aku tarik balik bunyi harimau mengaum tu.

Maka dengan ini, diisytiharkan Addy bebas menjadi menantu kak Ashley... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com