Wednesday, March 16, 2011

Bunting ... ke arah kesihatan fizikal

.

Bagus.. bagus.... Jimat bill elektrik lif.


'Bunting' ni dilekatkan di tangga di Hospital Jasin, bersebelahan dengan pintu lif lobi. Kenapa aku ke hospital Jasin? biarlah jadi teka teki buat masa ini. Aku rasa, semua hospital pun ada 'bunting' ni.





Perkara yang mungkin kecil tapi berguna.

Kepada yang rumah tak ada tangga, boleh beli tangga aluminium kat DenMy.
Letak di pintu bilik tidur, kasi muat-muat pintu. Kalau si dia masih berhajat nak bertemu buku lali, pandai-pandailah berusaha panjat dan turun tangga tu. Demi kesihatan fizikal.





.

14 comments:

AZANI said...

salam zam
aisay ....
he he he kena hidunglah..

tasekM said...

ah! kalau diletak tangga kat pintu bilik... tak de maknanya dia nak manjat. diangkatnya tangga tu campak ke luar ada. ha ha.






.

tasekM said...

ko punya pr 2 tek.....? aku punya 3.

ehem!





.

tasekM said...

tek apakah...?
kahkahkah...

yek lah!
yek.





jari ni punnnn...
heh!



.

Aku said...

Azani,
moh kita berusaha,

TM,
usaha kan ke tangga kejayaan..?
kena ada tangga untuk berjaya.

TM,
tangan dah gatai la tu.. hahaha

secangkir madu merah said...

ada org tu nak naik tingkat satu pun nak guna lif, ntah apa2 ntah...

Sang Kelembai said...

naik tangga sakit lutut...

Aku said...

SMM,
Kalau turun aku masih gagah lagi, kalau naik tu...kadang2 je..hahaha

ckLah said...

Entah kenapa tiba-tiba cerita Rapunzel versi Indonesia yang 'terpaksa' ditonton semalam menguasai fikirku saat membaca entri ini.

Terbayang hero si Dimas memanjat menara dengan rambut Rapunzel yang panjang untuk curi2 masuk menemui kekasihnya mengikut tingkap..

'Terpaksa' ditonton kerana waktu itu berada di ruang tamu rumah orang. Dan tuan rumah hidangkan itu kepada tetamunya. :D

kucingorengemok said...

bunting & banner dah serap jadi bahasa melayu ke? tiap² kali baca bunting aku ingat cerita pasal orang mengandung

Aku said...

Cklah,
Takkan tak ada teh o dgn lepat pisang..? Cikgu punya rambut rapunzel dah kontot kat hari tu kan? hahaha

Aku said...

KOG,
aku rasa bunting tu dah jadi bahasa bisness kut...

hairul392 said...

nanti bolehlah turun pakai tangga dari tingkat 3 ke tingkat 1.. hehe

ashley said...

KOG,
sama la fikiran kita...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com