Wednesday, March 16, 2011

Sangkar Cinta

.

Cinta sangkarnya jiwa, sanggarnya jasad ini, rindu pun
menanti citra cinta bergema, dalam gaung
hakiki, yang aku kau tahu
Yang maha tahu, jika singkap tirai ilmu dan
lara memamah batin, seperti anai-anai
seperti belukar dibakar, seperti asap ada
api tiada, maka tiadalah aku, mencari cinta
lagi
Cinta aku kepada aku
ini

Terbias pada cermin laku, maka aku pun telanjang
Setiap urat nadi nan biru, mataku satu, rupaku satu

Cinta itu sembunyi dibalik terang

Sakit jiwa ini menarah papan
waktu, mengasah citra pada dingin bekunya
angin,
Pada rembulan yang terbelah
kuningnya,
Pada matahari yang tersimpul
putihnya,
Antara mereka itu aku pun
musnah
Punah, luluh, tersemai pada batas waktu

Tanah... oh tanah ini,
Cinta yang tak berbaja, aku persembahkan jiwa ini
tanpa sanggarnya kerana aku lali (lupa)
sanggarnya hanya sementara, ditinggalkan
buat selama-lamanya.






Aduh! Sakitnya.....


.

5 comments:

NM02 said...

aduh.. aduh..duh.duh..duh..duh..duh

Nizam.Ariff said...

NM02,
adussss...

tasekM said...

nnti la aku pi farmasi cari ubat.

ni nak ubat sapu ke... pakai plaster je bulih...?







.

tasekM said...

pening juga aku nk memahamnya.
heh...



.

Nizam.Ariff said...

TM,
Minyak sakal putung serai wangi... carikan.

TM,
ahh ko... kejap pening, kejap kamera rosak, kejap bumi gegar subuh-subuh la...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com