Thursday, June 23, 2011

Impian menjadi nyata....

.





Waduh! Alangkah indahnya jika aku bisa seluk tanganku ke dalam kotak kepala dan keluarkan impian itu agar menjadi nyata.



Bayangkan pemandangan hijau dan motif air bertakung seperti itu ada di tepi rumah aku. Setiap hari aku boleh duduk-duduk di tebingnya sambil menghirup air teh atau kopi dan Bahulu Ikan Emas panas. Melayan puput bayu petang. Merenung riak-riak air kolam. Membalas lambaian sang pokok kelapa.



Sambil melihat ikan berenang-renang. Kemudian, aku boleh tambah anak ikan lagi, dan lagi... sehingga beribu-ribu.


Bila - bila aku nak buat ikan bakar, aku boleh sauk / tangguk terus dari kolam. Semestinya ikan Tilapia atau keli.


Terbaekkkk dari ladang...!



Amacam?








.

19 comments:

tasekM said...

tajuk n3: impian jadi nyata.

maksudnya: ko dh buat benda ni kat umah baru ko ek...?
bagusnyaaaaa...



.

addyaholix said...

aku rindu ko bang hahaha!

Aku said...

TM,
tajuk kena gah.... hahahaa
kalau aku ada, ko nak mandi tak?



Addy,

Addy!!!!! Aku rindu kat ko gak nih. Ko kemana je hah?





.

tasekM said...

addyyyyyyyy...
jgn nk gay sgt ye...

hehe.

:p



.

tasekM said...

tak nk.
nnti ko intai.

:p



.

Aku said...

TM,
Biarlah.. adik aku tu... jangan kacau lebeh-lebeh...


Ko mandi aku tutup telinga, jangan risau...ko mandi kuak lentang aku tutup mata...

kucingorengemok said...

ni cite baulu-ikan ke, ikan-ikan ke, tas-ikan? kompius

secangkir madu merah said...

Ijam, apasal kalau TM mandi kau tutup telinga? patutnya tutup mulut.. jgn melopong nanti masuk lalat...


kau tak tak takut kena jeling dgn mama Arif ke?

.

ashley said...

AKU,
.
.
.
.
.
.
.
ternak ikan keli..
boleh jadi hartawan nih!

ibundo said...

aku ada bela talapia. bia teragak nak makan aku tangguk. sungguh.. dan rasanya manisss sangat walaupun digoreng cuma dilumur kunyit dan garam.

AZANI said...

aku cuma bela ikan aedes

Hasri bin Hasfa said...

ko buh la spongebob n patrik sama. biar berkembangbiak 2 dua tuh...

Aku said...

KOG,
Ni citer pasal kolam mandi yang tak digunakan sepenuhnya sebagai kolam akuakultur bertaraf komersial... hahaha



SMM,
eleeh.. kalau setakat TM mandi, aku tenung langit dan awan je... tak sior nak jeling2 dia tu... baik tengok ikan bilis bermata biru... HAHAHA.


Ashley,
Ikan keli kuat makan... tak larat nak beli makanan jer... buat style Kakpah, bela ikan tilapia. Cantik di lihat dan cantik juga dimakan... hahaha



kakpah,
betul.. aku memang suka ikan tilapia goreng... cicah air asam pun dah ok.



Azani,
kalau ko bela ikan aedes, ko kena belak tilapia sebagai pasangannya...



Sepa,
spongebob ok gak.... tapi patrick tu budus sangat la....



.

Fadhilah Maarif said...

kalau bakar ikan tu, jangan lupa ajak saya sekali....hihi...

Cikgooden said...

dah ada tempat, ko buat la..nanti aku pergi, tumpang mandi, kalau air kat rumah terputus....aku cuma buleh ternak zirafah..

addyaholix said...

aku ada je bang. aku dongak tengok langit, fikir masa depan.

dan aku rindu kak tasek jugak :)

Aku said...

FadhilahM,
Kalau aku bakar ikan, aku pastikan asapnya beralun pergi ke arah rumah akak... hahaha


Cikgooden,
ko ternah zirafah, aku ternak tilapia...
wey... kalau aku ada tanah macam tu punya besar tepi rumah aku, baik aku bukak gerai makan ikan bakar... hahaha


Addy,
masa depan untuk diharungi, jangan fikir jauh-jauh sangat... nanti dia datang sendiri. cuma ko kena cari cara nak hadapinya...

addyaholix said...

pergh ayat ko memang terbaik bang. aku rasa terharu. macam nak menitis airmata. sini ada button like macam kat fesbuk tak? hahaha

Aku said...

Addy,
pesal sejak akhir2 nih ko mudah keluar air mata nih?.. cer citer kat abang....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com