Thursday, January 12, 2012

Dalam kenangan....

.

Antara mainan kegemarannya...



Tinggal kenangan...


Kalaulah ia masih hidup, pada hari ini usianya genap 4 tahun!

Sekarang ini, mungkin tulang-tulangnya dah pun reput sepenuhnya... huhuhu.

Ia terlalu cepat menghabiskan ke sembilan-sembilan 'nyawa' nya...




.

10 comments:

Temuk said...

As-salam
Sekalipun haiwan, tetapi sebab pernah menjadi sebahagian daripada hidup kita, pastilah kita kenang pemergiannya. Kang Temuk tetap sayang dan ingatkan si 'Pentil', seekor anak lembu yang Kang Temuk bela untuk dibesarkan di bawah kaedah pawah. Bila dijual untungya dibahagi dua dengan pemilik lembu. Dia juga dapat balik modal membeli anak lembunya dulu. Ini kisah tahun 50-an!

alien pakai lipstick said...

ko rasa kucing ada roh tak nak lawat balik tuan dia

Aku said...

Temuk,
Eh... kebetulan pulak... dulu kami ada juga... Panut (sebab dia suka mengikut kata)... tapi semuanya kenangan 70an...




Alien,
Entahlah... tapi hari itu aku 'dilawati' olehnya beberapa hari sebelum penjaganya (kami berikan kepadanya kerana kucing kami dah mula biang nak berbini) memaklumkan kucing kami itu dah hilang...

kebetulan pula tuan punya (kami ambil dari pemilik asal semasa kucing itu berusia 2 bulan) pun bertanya, apa cerita dengan kucing itu, juga beberapa hari sebelum dimaklumkan ianya dah hilang...

aneh bukan?

Kami anggap kucing kami itu telah mati sama ada digilis lori atau dimakan oleh orang2 yang suka makan kucing dan anjing itu...

tasekM said...

jiran sebelah aku dh pindah.
dia bawak sekali kucing yg aku selalu amik gambor tu...
sedih aku.



.

buah kedondong said...

apsal entri kawan-kawan semua citer sedih atau citer mengusik jiwa nih...

@xiiinam said...

Eimou kami pun mati di usia 4 tahun bulan lepas....huhu

sepa said...

ko ada teddy bear.? :p

Aku said...

TM,
eloknya dia pindah dengan ko sekali ek?



BK,
kebetulan jer..., tak de kene mengene dgn bulan Safar tau....



Cklah,
agak2nya umur kucing memang 4 tahun je kut....



Sepa,
aku tak ada, mama ada... aku belikan masa dia anak dara dulu...

haniaiman said...

aku ada kucing spesis gini gak.tapi dah lari umah pulak, teruk r..sedih tau aku.

Aku said...

haniaiman,
kucing spesis tu memang suka lari dari rumah kut... jenis bawak budaya lari rumah.... tak elok sungguh...hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com