Friday, May 4, 2012

Kisah Video Panas

.


" Kenapa perlu mencanang cerita aib orang? Ada kaedah dan adabnya jika mahu menegur atau membetulkan seseorang itu dan salah satunya bukan dengan cara mencanang aibnya. Malah, untuk menjadikannya teladan kepada orang lain pun tidak dibenarkan menceritakan sehingga hadirin tahu siapakah si polan yang dimaksudkan. "

Itu kata seorang ustaz ketika ceramahnya pada maghrib menjelang Hari Buruh.

Kemudian, khatib di mimbar Jumaat tadi juga menyelitkan teguran yang hampir sama. Sebab itulah aku mengabadikan teguran itu di sini agar menjadi iktibar kita sama-sama.


Soalan aku pula, apa motif mereka? Adakah ingin menegur atau menjatuhkan seseorang?






.

8 comments:

sepa said...

civil disobedience is a moral weapon in the fight for justice...

camtu la lebih kurang.?!

*ada kaitan tak.?

:p

secangkir madu merah said...

Macam dah tak ada modal lain nak aibkan dan menjatuhkan orang.. yg peliknya saudara sendiri pun boleh menghebahkan aib saudara sendiri tu camana? kadang2 fikir apa motif dia buat cam tu.. ibarat meludah ke langit.. dia tak sedar ke?

secangkir madu merah said...
This comment has been removed by the author.
Aku said...

sepa,
ada.. ada...
boleh guna tu....




SMM,
itu la tuuu..
sama ada dia marah sangat atau sebab2 lain, hanya mereka yang tahu...

ASH said...

...sapa dulu?

telur ke ayam?
.
.
.
errr..apa kaitan..ish!

tasekM said...

politik ni busuk...

Aku said...

TM,
lebih busuk daripada bau ketiak, kan..?

Aku said...

Ash,
ayam dulu.. sebab ayam kena bertelur...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com