Thursday, November 22, 2012

Foto yang 'makan dalam' punya....

.





Malam kelmarin.
Aku muat turun foto-foto yang ada dalam kamera ke dalam PC riba, stok untuk blogfoto aku tu.
Tiba-tiba, aku terlihat foto di atas tu. Aku syak, anak aku yang 'snap' sebab aku tak buat.
Aku cuba telah apa maksud atau subjek yang dia cuba ketengahkan.
Tak jumpa. Jadi aku anggap dia suka-suka 'snap' sahaja. Dan aku pun nak 'delete'

Tiba-tiba, aku lihat semula foto itu.
Dan tiba-tiba juga aku terlihat satu pengertian yang sungguh dalam maksud tersiratnya...
Sungguh makan dalam.........





.

13 comments:

smbotak said...

dia sengaja tak letakkan seubjek utama kat tengah frame, tapi titik fokus tetap ke situ. sikit hari lagi, banyak jugak hasil karya dia boleh letak kat galeri.

oshinz said...

terbaik.. pandai ambil gambar.

Mummy Akmar said...

Nice sharing lah
Jom
Nak invite join 1st Giveaway Blog Qashmere
Banyak hadiah yang menarik untuk semua.

LydSunshine said...

Agak makan dalam la.... Hehehe.. Sama ada dia tak sengaja amik gmbr ni, atau mmg dia berniat nak bagi En Nizam makan dalam.

sepa said...

sebenarnya aku tak paham apakah maksud yang tersirat di dalam foto itu. silalah explen. :)

Jna marcello said...

;)
mendalam mknanya tu. bagus untuk memperingati kita smua ;)

ASH said...
This comment has been removed by the author.
ASH said...

iyer ke anak kamu yang tangkap ni..
cer tanya mak nyer..

Nizam.Ariff said...

SM,
aku harap pun satu hari nanti dia lebih berseni daripada aku...


Oshinz,
dia guna autofocus kut tu...


Mummy Akmar,
thanks..
ok, aku ke sana..


LyDS,
dia tak de niat macam tu kut.. budak lagi.
tapi buku tu dia yang punya
hadiah daripada guru2 dia...



Sepa,
aku tak nak explain
Chasiman je yang pandai explain.... hahaha


Jna,
Ya, bagus untuk tazkirah kita semua...



Ashley,
Hah.. ye tak ye juga!
Baru terfikirlah kak... hahaha

tasekM said...

maka.
beringatlah...



.

Nizam.Ariff said...

TM,
iye... iye... huhuhu
bertaubatlah kita...
kita diperhatikan.

cHeRyNa PiReS said...

dalam. Pandang lama photo tu :)

Nizam.Ariff said...

cheryna,
semalam tanya anak, dia kata dia tak sengaja pun ambik foto tu...
adakah peringatan datang terus dari langit? jeng-jeng-jeng...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com