Monday, February 16, 2015

Jangan bermain api....

.


Dah seminggu Ariff ada latihan di sekolah
Setiap malam dari jam 9-11pm
Ada satu malam itu, aku bermain api
Api yang kecil, maka ia kawan
Aku tarik kulit pokok yang mengelupas
Mungkin kering sebab jerebu
Atau memang jenis pokok itu begitu

Aku bakar....api pun menyala
Aku lihat api bermain dengan angin malam
Sekejap diulit ke kiri
Sekejap digomol ke kanan
Mereka bermain,  bersuka ria
Seperti kanak-kanak kecil
Ketika kecil, mereka itu kawan.






"Udah le tu...nanti terbakar pokok."
Tegur Mama.





.

8 comments:

ewanthology said...

cakap ngan mama nak buat bbq :-)

Nizam.Ariff said...

Ewan.
Hahaha.....kalau ada otdok pun ok gak

Daddy Ziyyad said...

dah tua tua bangka pun takleh main api tau! hahaha

Tijah said...

apalak bakar daun.
cer bakar ujung jari tengok.
haha!

Nizam.Ariff said...

Daddyz.
Dah tua ada pengalaman....haha


Tijah.
Aku tolong kemaskan yg berselerak je...haha

tasekM said...

apa kaitan arep ada latihan dgn ini cerita...?

:)


.

Kniedaz said...

ko tunggu arep ek? sambil tu ko main api...xde kerja la tuuuu

Nizam.Ariff said...

Tasekm.
Sambil tunggu ariff...aku main bakar2..hehe


Kniedaz.
Ye tu...lebih kurang gitu la...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com