Friday, February 20, 2015

Mangkuk

.

Pagi...nikmat diberi kita nikmati





Aku tertarik dengan mug tembikar itu
Bukan sebab ianya edisi khas di restoran itu
Tapi disebabkan ianya besar
Bermulut lebar
Senang aku nak godak-godak
Senang aku nak rendam biskut

"Tapi encik, itu sebenarnya soup mug." Katanya.

Oooo....patutlah besar
Tak apa....asalkan mulutnya lebar
Aku senang dan puas
Sebab boleh rendam banyak-banyak.





.

7 comments:

Tijah said...

Tgk cawan tu teringat chawanmushi. Lama der tak pekena...

Nizam.Ariff said...

Tijah.
Klu cawanmushi besar tu, kenyang wehh....
Jom pekena...kat plaza shah alam kat u/ground tu ada shack.

Dzul said...

Hehehe..biasa la tu. Soup mug aku pun aku guna bila makan biskut cecah teh. Xperlu patah2 kan biskut.hehehe

Nizam.Ariff said...

Dzul.
Ya, tepat sekali...haha
Klu patahkn biskut nanti bersepah...

Rapunzel Cikilolo said...

macam makan koko krunch je gayanya.

huhu

Nizam.Ariff said...

Rap.
Hah....boleh juga tu..good idea...

LydSunshine said...

Teknik yg sama kalo aku makan biskut hupseng cap pingpong.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com