Friday, April 30, 2010

Kata-kata dari aku dikhalayak ramai...?

.




Siang tadi, ada jamuan kecil sempena aku dan beberapa kawan2. Tak kisah apa pun majlis tu, yang pasti aku diminta untuk beri sedikit ucapan.

Aku?

Hmm... yang introvert dan inesen mana boleh beri ucapan. Aku tak mampu untuk memberi cukup pemahaman kepada pendengar, kerana segala yang aku cakap lazimnya sepertimana yang aku tulis: payah untuk diucapkan sekadar sepatah dua kata, kalau tak pasti mereng maksudnya...


Pengerusi Majlis mempersilakan aku untuk beri sepatah dua kata pada majlis itu.

Semua mata melihat reaksi aku. Aku beri salam.


"Saya.... *pause 10 saat* ..... *semua menunggu*...... wakilkan kepada saudara ini untuk beri ucapan..." kawan aku tersentap.


Ya, ianya disambut dengan derai tawa.

Tak mengapa, asalkan mereka tak mendengar ucapan 2 jam dari aku...


Terima kasih semua.




.

2 comments:

ckLah @xiiinam said...

Kalau ckLah ada, mesti ckLah beri tepukan gemuruh untuk ucapan itu.







(err...tepukan darah gemuruh?)

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Laaagiii bergemuruh aku dibuatnya... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com