Saturday, September 19, 2009

Bendera hitam putih dalam kurungan

.




Bendera itu lemas dalam kurungan besi.

Yang tinggal hanya bayang-bayang.

Terpencar ke dinding.

Tak berkibar.

Lemah.



Nilainya kini hanya sekeping kain berwarna, yang tak punyai rasa apa-apa.






.

8 comments:

xiiinam said...

oiittt....bila nak balik ni kampung ni? Ayam tak bertangkap lagi tu.....Janur belum beranyam lagi.....buluh lemang belum berpotong...

Nizam.Ariff said...

Cklah,

Hahaha.... kami masak rendang kat S.Alam dulu la cikgu. Kami tgh berkemas la ni... balik malam ni. Kami tak pakai janur dah... kami sayangkan kehijauan... kami tak nak korbankan sepohon kelapa demi esuap nasi impit (baca: kami dah lupa anyam ketupat!) hahaha

ashley said...

Ho ho ho balik kampung..ho ho ho balik kampung...hati riang!!
ye ke?
siapa menang oooo som?

tasikmerah said...

ni bendera jepun ke nih...? he he.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

oit...balik kampung ke tak ni?...

masih dok dalam bilik gelap?....

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Aku guna kuasa veto... balik Perak dulu.. HAHAHHAAA HOHOHOHOHOHOH


TM,
Bendera warna kelabu biasanya milik kapal lanun... HAHAHA


Cikgooden,
Walaupun aku kaki lumba, namun jalanraya bukan tempat berlumba. Oleh itu, aku biarkan dia orang balik dulu. Aku malas nak berlumba-lumba. Aku belah esok pagi sebelum subuh... InsyaAllah.

secangkir madu merah said...

bendera putih? sapa lah menang ek..cuba main o som tengok..
entah2 kena balik rumah mama dulu..hehehehe....

org dah bertakbir tu..
esok hari raya..esok hari raya..

salam lebaran, sayu mendengar takbir raya..

Nizam.Ariff said...

SMM,
Aku guna kuasa veto... hahaha
O som camne pun, aku tetap menang!

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com