Thursday, March 3, 2011

Bank of Bang...

.



Baa....    Ngaaaa..... errrr...            Lammm..?

Bangla..!??




Ni yang payahnya kalau pesen huruf tak ada tangkai ni...

Utusan Melayu pun tak pernah baca. Ada baca pun bila dah jadi pembungkus nasi lemak 50 sen.





.

9 comments:

tasekM said...

tu bangla mana tu...?

bangla islam?

he he.






.

kucingorengemok said...

bingka

dulu nama dia utusan zaman kan, rumah aku hari² langgan, pasal mak we baca rumi selow

Aku said...

TM,
bangla ramai yg islam.. hehehe... ayat selamat


KOG,
mati-mati aku ingat itu 'Lam'... ustad aku ajar huruf kaf ada tangkai kat atas ...
Utusan Zaman??? Laaagi la aku tak pernah dengar... hahahaa

AZANI said...

be re nge
unta

zam lupalak nak suruh kau bersihkan tempurung...buat penebat..

tasekM said...

bang zani.. ko dgn bangla pun nk kena bawak tempurung yek...?

he he.




.

AZANI said...

salam taz
tuduhan yang berasas eh tak berasas..aku tak makan tunjuk langit....penafian berasas...

ckLah said...

Pernah Ustaz Zek (bapak ckLah lah) suruh cklah tuliskan surat kepada Bank Rakyat masa nak uruskan penerimaan Van Jenazah sumbangan bank itu kpd masjid di kampung. Bapak dah rangkakan surat tu, suruh anaknya taipkan..dia tak reti guna komputer. (kiranya ckLah ni s/usaha masjid simpanan dialah. hehe)


Dari atas sampai bawah...sampai sampul surat, memanjang dia tulis Tuan Pengurus Beng Rakyat. Hahahaha. Dia cekap jawi dan bahasa Arab je.

ashley said...

Nizam,
.
.
.
ingat aku je tak berapa mahir jawi..
.
.
.
Aku boleh baca..tapi merangkak rangkak sesama budak tadika!
Cikgu pesen sama taraf ngan bebudak!

Aku said...

Azani, TM,
zaman sekarang kelapa dah naik harga...

Azani,
tuduhan tetap tuduhannnnnnnn... hahaha

Cklah,
dulu punya pesen aku boleh baca lagi, sekarang ni dah merangkak kuk...

Ashley,
aku pun sama jer....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com