Saturday, March 12, 2011

Nasi lemak 50 sen....

.

Tak sangka masih ada lagi nasi lemak 50 sen. Harga 50 sen tak apa, tapi saiznya pun 50 sen juga.

50 sen!!!

Sekali aku pekup dengan tapak tangan dah boleh hilang. Boleh buat magik dengannya.
Kalau ikut saiz mulut aku, sekali 'ngap' dah hilang.








" itu untuk budak-budak sekolah la ... "

Kata kakak 'kantin' yang berniaga di luar pagar sekolah rendah.


" ..owhh...."  balas aku.

Sambil menyuap nasi lemak bungkusan yang kedua....







.

9 comments:

AZANI said...

eh besar gak tu untuk 50 sen....ini saiz benar ke?

salam zam

AZANI said...

kalau kat sin saiz tu rm1

ckLah said...

Nak tengok saiz 'pekup' hang!!!









:D

tasekM said...

ko semua nk 2 kan...?
muffin nk 2...
nasi lemak nk 2...




.

Aku said...

Azani,
Itu bukan saiz sebenar. Boleh cuba buat bandingan relatif dgn tulisan pada sotkabor tu...

Azani,
kat tempat aku pun paling kurang RM1.30 tu...

Cklah,
Saiz pekup aku cukup untuk 'melenyapkan' sebuku sabun Lux... besar ke cikgu? hahaha

TM,
Bak firman Tuhan, dijadikan setiapnya berpasang-pasangan...
Kena dua la... baru seimbang.. hahaha.. ceit!

buah kedondong said...

Kat kuala kangsor masih ada nasi lemak 50sen yang sebesar saiz nasi lemak singgit kat kl nih. Kuih pun 20sen seketul, saiz biasa bukan yang diminiaturkan. Rindunya nak balik kampung... Sob sob

Aku said...

b.kedondong,
kalau tak boleh balik kampung, bawak kampung tu ke KL... just an idea...

SHIMI said...

soklan aku?
ko makan berapa?
dua atau......

nasik lemak 50 sen....

Aku said...

Shimi,
Aku makan dua je... bukan sebab nasi lemak tu sikit. Bukan. Aku makan dua sebab nak bayar RM1. Sebab aku dah biasa makan nasi lemak harga Rm1... hahahha...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com