Tuesday, April 12, 2011

Narawastu syurga...

.

imej: atlantishotel.com



Munajatku bersama hati
yang berharap, suara yang
bergetar antara sedu dan
syahdu, mengukir bait-bait
harapan pada dinding jiwa

Ruang kosong kulihat
lapangan tenteram kurasa
berbakikah nafas kuhela?

Aduhai narawastu syurga
pada namaku bersatulah kita
kerna itu yang akan ku bawa
ke langit ArasyNya








.

10 comments:

AZANI said...

wangian dari akar kayu, kata google pada ku...

Aku said...

Azani,
ye ke? Itu antara barang dagang Arab-Melaka...

AZANI said...

ye lah kot, aku google jer

secangkir madu merah said...

puisi yg menyentuh hati..jiwa dan raga...



kau dah sihat dah? puisi mu lain macam je...


.

Aku said...

Azani,
aku ingat lain... narawastu dalam bentuk cecair... selalunya direnjiskan oleh merak mengigal.


SMM,
memang untuk sentuh jiwa-jiwa yang berjiwa kak....memang lain kak... memang dah lain....

AZANI said...

ooh macam feremon yang panciskan oleh keluarga kucing bagi menarik jantinalawan....

AZANI said...

hari ini aku belajar satu lagi perbendaharaan kata..thanks sifu.

Aku said...

Azani,
sama-sama... aku pun tak pasti betul ke tak...

tasekM said...

udah ngape pulak ni yeop...?




.

Aku said...

Pojie,
Dah ... aku dah masukkan... amacam?



TM,
Saje je...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com