Thursday, April 7, 2011

Suam-suam kuku

.

Tekak terasa macam parut kelapa: bergerigi, berbulu-bulu, berduri-duri...

Badan sekejap panas sekejap sejuk. Tapi banyak yang panas.

Kenapalah masa musim-musim deroyan begini badan tak sedap.

Ada kebaikannya kut.

Mungkin untuk elakkan dari mabuk durian.

Mungkin untuk gastrik naik balik.

Mungkin juga untuk aku berehat.

Ye la, orang kata deroyan ni afrodisiak...








.

12 comments:

rosdiana said...

i lef duriyan.

*komen agak lari dari topik. lantak.*

Fadhilah Maarif said...

lepas nie, berat mesti turun..hehehe..

kucingorengemok said...

try makan ubat dari pangsa durian, kot² cepat baik

kakpah said...

minum air asam jawa. campur gula merah sikit.

tasekM said...

hari2 makan duriankah...?



.

Aku said...

Ros,
u lef afrodisiak gak kan...? hahaha


FadhilahM,
Harap-harap begitulah.. tak yah perabih duit nak turunkan berat badan.


KOG,
sebelum pangsa tu kosong, durian tu kena di makan dulu kan..? kan..? arghh...

Aku said...

Kakpah,
Nanti aku buat.. lupa lak petua tu....


TM,
Mana ada.. hari tu je...
Ko ta makn deroyan ke?

tasekM said...

makan benor...

tapi tak la sampai demam.
ko ni makan banyak benor gamaknya...





.

AZANI said...

ko makan durian macam gajah kot, sekali dgn kulit kulit....

power tu bro,,,

AZANI said...

salam zam
ok serious ni...

orang kata lepas makan durian, curah sikit air pada pangsanya, minum air tu...kalau ada maggis pun baik.

AZANI said...

manggis, bukan maggis.

Aku said...

TM,
Tak la... demam batuk selsema jer.. tapi doktor tulis bronkitis...

Azani,
Aku dengar pulak, kalau makan deroyan tak bulih makan manggis.... boleh demam...


.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com