Thursday, January 19, 2012

Boleh dibuat satay...

.

Ada sesuatu yang menarik perhatian aku ketika aku melangkah ke kereta yang aku letakkan di bahu jalan di hadapan DEMC. Bukan aku kedekut nak bayar parking di laman DEMC tetapi entah kenapa pada hari itu lamannya penuh! Sungguh ramai yang sakit agaknya...


Ada sesuatu yang menarik perhatian aku di atas pokok petai padi, ada orang kata petai belalang, ada juga yang kata petai kecil. Burung gagak? Burung pipit? Burung Enggang? Tak... bukan.






 



Puluhan... malah mungkin ratusan lalat sedang enak hinggap di dahan dan ranting.

Tiba-tiba aku teringatkan satay kerang... dan tiba-tiba aku teringatkan satay jantung ayam.

Jahat sungguh imaginasi aku...





.

9 comments:

Fadhilah Maarif said...

nak rasa satay lalat pulak ke? :)

hairul392 said...

cantik pulak langau tu.. tersusun.
ranting ni boleh buat perangkap lalat.

tasekM said...

kenapa yg dia hurung sgt ke ranting eh..?



.

cheqna said...

ade ape kat ranting tu??

sudipVSsenduk said...

cantik beratur, mcm kereta tersusun dalam jem...

sepa said...

brader, nak tanya.

errr...

ko bawak lori sampah, ka.?

:)

Aku said...

FadhilahM,
Satay bertelur lalat pernah la.... hahaha




Dak Ai,
ENtahlah.. tak ada bau busuk pun....


TM,
Tak ada apa-apa pun.... dia lepak je kat situ..


cheqna,
tak nampak apa-apa.... dia lepak beramai-ramai.. berjemaah....



Sudip,
tu la.. tu yang aku sanggup pergi dekat2 nak ambik foto...



Sepa,
err.... bau pekung kat dada aku kut..? hahaha

@xiiinam said...

Digoreng dengan ketumbar, gurih tu!


Kat rumah adik sekotar Lekir, beginilah lalatnya. Mungkin kerana terdapat banyak pengusaha burung walid di situ, agaknyalah.

Aku said...

cklah,
pernah juga terkumpa lalat digoreng... err.. tergoreng dengan sambal tempe.. keh keh keh..

itu kat kampung.. ini di tengah-tengah kota Shah Alam tu... pun banyak lalat... tapi kat situ sajalah...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com