Thursday, October 9, 2014

Blood Dragon

.


Buah Naga Merah...dari pokok yang aku tanam kira-kira 8 tahun lalu, membiak dan membuah sudah banyak kali. Sedikit masa dulu buah ini amat popular....popularitinya memuncak sezaman dengan Ikan Flower Horn dan Minyak Lintah.






Aku selalu ingat merah jusnya itu umpama darah.
Aku rasa ia patut dinyah-nama dan dianugerahkan nama baharu ... Buah Naga Berdarah.





.

9 comments:

nae nematoda said...

masa kecik dulu tak berapa suka, sebab biji dia susah nak hadam, pastu melekat celah gigi...sejak dah tua ni, kalau nak makan kunyah kejap, pastu telan je biji tu...buah naga warna putih, tak tanam eh ?

Nizam.Ariff said...

Nang.
Yang putih nampak tak menarik je....haha

Nani said...

sedap buah nie, dan baik jugak utk kesihatan..

sudipVSsenduk said...

buat jus sedap ni.. kalau rajin cuba buat aiskrim, tak berhenti budak2 bukak peti ais.

aizamia3 said...

Selagi tak potong buat tu selagi itulah buah tu tak berusik..

Nizam.Ariff said...

Nani.
Dia tak nak berbuah hari2 la pulak...;)

SvS.
Klu dibuat aiskrim, mak dgn bapaj budak pun boleh berkhemah depan peti sejuk..,.haha


Aizamia.
Peraturan tu terguna pakai utk semua jenis buah yg berkupas juga...haha

Buah Kedondong said...

Tanam sendiri?

Betul bukan yang dibeli?

Resipi Apam Nasi Ringkas

Rapunzel Cikilolo said...

sedapnye.

favorite aku ni...

Nizam.Ariff said...

Rapunzel.
Cepat tanam kat pagar....haha

BK.
Tanam....tak caya?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com