Tuesday, September 20, 2011

Membina kubu pertahanan diri...

.





Si kecil itu, yang kerdil, telah cuba mengutip dan menolak pasir menjadi benteng. Aku ralit melihatnya sehinggakan muka dan lengan aku terbakar dipanggang bahang matahari.


Si kecil yang kerdil itu tahu dirinya lemah untuk sang gergasi tengkuk bergaris tiga seperti aku. Mungkin ia tak tahu yang benteng pasir bukanlah kubu yang mampan untuk menampan gergasi ini, tetapi itu bukan isunya.


Mampan atau tak, itu perkara kedua baginya kerana yang paling utama, ia patut berusaha sehabis mungkin untuk menghalang gergasi ini dari terus cerobohi privasinya. Kalau dah berusaha sehabisnya, tak kisahlah apa akhirnya. Mapan pun mapanlah. Janji puas.


Yang kecil dan kerdil itu setelah lelah membina kubu, ia berhenti dan menyerahkan segala-segalanya pada takdir...


Manakala gergasi ini pula.. ahh... gergasi ini memang nak kena siat-siat!







.

23 comments:

tasekM said...

aku pun ada gak teringin nk siat gergasi...




.

Aku said...

TM,
hahaha... ko ni kira sebesor ketam batu atau umang-umang nih, nak siat-siat gergasi lak...

NM02 said...

gergasi?




>_<

wahida said...

adat...yg kecil selalu tertindas...huhu..


salam kenal..terus follow sini...

Aku said...

NM02,
sungguh gergasi kepada ketam kecil tu...

tapi kepada orang ramai, aku ni mungkin 'Aaron'... kakaka

Aku said...

Wahida,
salam. terima kasih kerana sudi berkampung dengan kami semua.

Aku tgh bayangkan Palestine dgn USA nih...

kucingorengemok said...

gergadol= gergasibersaizmazidol... aaron konon, haha

Aku said...

KOG,
Sampai ati ko ek.. dah memang nama aku sebutan manjanya macam tu... kih kih kih...

tasekM said...

gergadol?

kakaka...

kog...
kog...

jahat dr aku lagi rupanya...

haha.




.

Aku said...

TM,
Hep!!!! korang pakat ek?

kucingorengemok said...

kakakaa... tu la, ketam dok dalam pasir jangan dijolok

ketam tu bersepit, ko tau? >:)

tasekM said...

kog,
soalan aku.

pernah dijolok gergadolkah...?

kikiki...





.

Aku said...

KOG,
yang aku jolok jadi model aku tu ketam lain la... ketam tu aman kat lubang dia... hahaha



TM,
mak aiii... soklan jenis apa tu? kakaka

wos said...

nak tengok gambar gergasi tu boley?
*kelip-kelip mata*

AZANI said...
This comment has been removed by the author.
Aku said...

Ros,
gergasi tu pemalu.... hik hik...



comment deleted,
Hi, welcome to my blog.

Fadhilah Maarif said...

gergadol?? nak tengok jugak...(sambil hentak-hentak kaki) hahaha...

secangkir madu merah said...

Aaron, cantik nama... adakah secantik orangnya? hehehehehe


teringin juga nak siat2 si Aaron ni..Aaron kunun..

AZANI said...

thank you, ron

by comment deleted

hi hi

Amy Syaquena said...

gergasi mane gergasi teringin gak nak tengok hehe...


http://www.sinarraudah.com/2011/09/kisah-adik-nur-alia-nabilah-dari.html

Aku said...

FadhilahM,
Mana bleh.. itu gergasi yang elusif...

ni semua KOG punya pasal la ni.. gergadol.. gergadol... hish



SMM,
Lain kak... itu Aaron.. ini Aeron... hahaha...



Azani,
aku tak sempat baca la...



Amy,
gergasi tu dah masuk balik dalam tanah lumpur la.... hahaha...

sepa said...

gergasi pakai safety boot...! cam ne dia nak boleh lawan...?

Aku said...

Sepa,
takde pakai.. kaki ayam..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com