Wednesday, January 11, 2012

Sedekah lagi...

.

Roti canai kuah kari... sedekah dari kakak opis..


... dan tadi, ada seorang kakak di opis sedekahkan pula sekeping roti canai kepada aku. Jadi, aku tak berlapar sepagi ini. Alhamdulillah, syukur. Rezeki itu sudah ditentukannya, tak perlu risau sangat pun.


Kalau tidak, inilah sarapan aku di opis hampir setiap pagi...



konon-kononnya cereal la tu...



'Roti' kering (biskut) di rendam dalam air sedap (milo, teh o, nescaffe) sampai kembang. Semuanya aku ambil dari dalam pantri hak bersama-sama, tak payah bayar... syukur.



Soalan: Kalaulah ada 10 orang lagi perangai macam aku, apa akan jadi?






.

17 comments:

cheqna said...

sekut jagung rendam lam teh o sedap wehhhhh

Aku said...

cheqna,
Memang sedapppp.....

AZANI said...

maka ada 10 lagi yang bersarapan "creal" seperti tu..

Aku said...

Azani,
betul tu... jawapan yang ringkas tetapi tak boleh disanggah....

sudipVSsenduk said...

pekat beno nampaknya kuah kari tu, kecur beb... biasanya makan free ni berganda-ganda sedapnya, tak gitu?

sepa said...

kalau ada 10, rendam guna besen kunin...

:p

Aku said...

sudip,
memang pekat dan masam... dia punya melekat.. perrghhhh.. kalau meleleh kat lengan, tu yang jilat sampai sikut tu... hahaha




Sepa,
hah... lepas tu makan sama-sama macam moreh tu ek?

tasekM said...

aku.
kalau ko sua dua benda nih.
aku mmg pilih beskot.
tak syak lagi.


.

Aku said...

TM,
besot kering tu sedap kalau dibiarkan terendam... lagi lama lagi sedap...

tapi tu la, kalorinya tak dapat menampung kalori harian aku.. .keh keh keh

secangkir madu merah said...

alhamdulillah.. rezeki org nak bagi, bedal saja jgn byk cerita...hehehe

wei aku.. eh aeron, aku dah terima buku yg dikirimkan.. aku baru baca sikit.. tak sempat baca habis lagi sebab nak menghabiskan baca sebuah novel tempatan yg sudah berada didlm simpanan selama 2 bulan lamanya huhuhu...

aku nak hantar emel kat kau... dlm sehari dua ni nanti aku akan hantar, klu ada kelapangan.. klu tak minggu depan ya.. tunggu.

Aku said...

SMM,
Ok.. takpe... bacalah perlahan-lahan... take your time.... hehehe

@xiiinam said...

Kalau dekat...ckLah bungkuskan bontrot! Hehe

Aku said...

Cklah,
yeay..! nak nasi lemak cklah buat tu...

buah kedondong said...

ni yang semalam eh?

ari nih ada lagi kat pantry tu, jemputla makan...

AZANI said...

murah rezeki kau aeron....ada aje yang nak hulur penganan....

haniaiman said...

sll my hani rendam beskut je dlm air tu, err roti kering pon ada ea?

Aku said...

BK,
aku meeting dah tghari... kalau tak, aku rembat lagi roti canai sejuk tu... hehehe



Azani,
Rejeki itu ada dimana-mana, sama ada ia untuk kita atau sebaliknya... itu saja



Haniaiman,
tak kira, selagi boleh direndam, kira boleh jer... bahulu, misalnya... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com